Despre coaching

Life Coaching

  • Cuvantul coaching isi are originea din Statele Unite, care inseamna antrenor, o persoana care ne ajuta sa ne dezvoltam personal. De ajutat ne poate ajuta in multe feluri. Se pot da sfaturi, se pot invata procedurile si se pot repeta tehnici. Sunt lucruri cu adevarat importante dar de acest aspect se ocupa trainingurile.

    Coching-ul NLP este o forma de invatare care se axeaza pe individ, pe nevoile si particularitatile sale.
    Facand asemanare cu sportivii,atunci cand sunt la inceput sportivii fac acelasi lucru in rand cu ceilalti. “Alearga de cinci ori o mie de metri, inoata 30 de bazine…” – spune antrenorul si totii sportivii alearga si inoata. In momentul in care sportivul este selectat acesta primeste un program special, personalizat, “croit” special pentru el.

    El nu se mai ocupa de elementele de baza, pe acelea si le-a insusit deja si rezultatele cu acele cunostinte sunt pe masura fara de care nu ar fi putut ajunge in top. Totusi daca se doreste sa se obtina maximul din acel sportiv, este nevoie de un program personificat.

    Coachul NLP stie ca persoana care cunoaste situatia cel mai bine este clientul, iar avand in vedere acest lucru, tot clientul este cel care este cel mai in masura sa vina cu solutia. Coachul stie ca intrebarile noi formeaza si aduc noi realitati, iar intrebarile bine puse pun pe ganduri clientul si il orienteaza catre rezolvarea problemei.

  • De la un anumit nivel coachingul se refera la oricine, de la sportivi la artisti si asa mai departe. Din punctul de vedere al unei firme se poate vorbi de coaching cu persoanele care ajung la acel nivel de conducere la care probelemele pe care le intampina nu le mai pot discuta cu partenerii de afacere.

    Aici vorbim despre un manager de top care poate ajunge in anumite situatii in care ar trebui sa ia anumite decizii si are anumite dubii. Cu cei din subordine nu poate sa se sfatuiasca, dar nici cu proprietarii de afacere nu se poate sfatui, deci in cazul asta el apeleaza la un coach.
    Ei stau de vorba iar in urma discutiei se ajunge la rezolvarea problemei. Managerul stia raspunsul la problema sa din totdeauna, doar ca nu si-a dat seama. De aceea trebuie cineva care sa nu fie implicat in problema si sa o vada din exterior. Acest cineva, coachul de business, tine o “oglinda” catre client pentru a-l ajuta sa se inteleaga. Doar acea persoana poate lua deciziile cele mai bune,persoana care este in clar cu capacitatile sale.

  • Asta intradevar este o intrebare grea, o intrebare pe care o putem asemana cu alegerea medicului in momentul in care avem o afectiune. Nu cred ca exista o reteta pentru asta, pentru a spune in cine putem avea incredere, iar coach-ul trebuie sa fie o persoana de incredere pentru ca procesul sa aiba efect. Inainte de alegerea coachului ar fi bine sa avem o discutie initiala cu el. Ar fi bine de cerut referinte despre el, poate ca asta ar fii cel mai important lucru atunci cand alegem. Coachul trebuie sa fie o persoana in care sa avem incredere totala, fie ca vorbim de life coaching sau business coaching. NU este nevoie de o relatie de prietenie pentru asta, de multe ori este suficient profesionalismul coachului. Este ca si atunci cand ne lasam pe mana chirurgului inainte de operatie.
  • Fiecare caz este diferit, dar pot fi asemanari. In principal sunt 2 feluri de coaching. Cel stabilit si cel felxibil. La cel stabilit se discuta inainte frecventa si tematica pentru care se fac sesiunile de coaching, iar le cel flexibil se concentreaza pe problemele actuale in principal.

    Totusi intre cele doua tipuri de coaching nu este foarte mare diferenta deoarece si la cel stabilit este nevoie de un nivel mare de flexibilitate, iar la cel felxibil este nevoie de o anumita perseverenta si continuitate. Din punctul meu de vedere este bine sa se combine cele doua. De exemplu timpul alocat pentru coaching sa fie o parte prestabilita iar daca situatia o cere sa se poata continua sau extinde pana se obtine un rezultat concret al problemei prezentate. Se recomanda sa se stabileasca inca de la inceput frecventa intalnirilor dintre coach si client care pot fi saptamanale sau lunare.

  • Este vorba despre om, nu despre profesie. Cel care da sfaturi si ajuta in domeniul in care clientul profeseaza se numeste consilier. Consilierul impreuna cu persoana cauta un raspuns la o anumita problema profesionala. Coachul nu se ocupa de organizatie ci de persoana. Coach-ul nu va da solutii la problema clientului ci va pune intrebari in asa fel incat clientul sa gaseasca singur raspunsul adecvat. Din punct de vedere al coachingului importanta se pune pe intrebari si nu pe raspunsuri.

Business Coaching – Leadership

  • Business Coachingul este o interacțiune care se dezvoltă continuu între două persoane și în care clientul este asistat de coach să își dezvolte abilitățile, să își stabilească obiectivele, să le atingă și să obțină rezultate cu succes.
    Business Coach-ul NLP facilitează schimbarea prin comunicare verbală și non-verbală (întrebări, explicații, meditații, reflecții, metafore, sarcini, ghidarea focusului, exerciții etc.).
    Coach-ul NLP susține și ajută creșterea, învățarea și dezvoltarea profesională a clientului, precum și standardele personale.
    Coach-ul NLP creează și facilitează schimbarea, descoperă, selectează, pregătește, pune întrebări semnificative, motivează, generează conștientizări, explică, dă sarcini, evocă, provoacă, stimulează, susține și încurajează exprimarea de sine a clientului.


  • Succesul oricărei companii depinde de nivelul de performanță al oamenilor care o alcătuiesc. Nu există niciun înlocuitor al performanței umane.
    Cu cât o persoană are performanțe mai mari, cu atât este plătită mai bine, are succes și este recompensată.
    Business Coaching-ul este o necesitate pentru succesul unei organizații, precum și al indivizilor.
    Coaching-ul aduce la suprafață ce e mai bun din oameni, le ascute și le șlefuiește abilitățile deja deprinse, în grupuri și în final, în întreaga organizație.
    Coaching-ul are o contribuție majoră la satisfacerea unor nevoi sau la susținerea evoluției persoanei pentru un efort sau scop specific, prin faptul că accesează resursele individului pentru realizarea unor proiecte strategice semnificative.
    Business Coaching-ul poate ajuta la creșterea și dezvoltarea profesioniștilor și liderilor de mâine și cu siguranță ajută fantastic la creșterea productivității, îmbunătățirea satisfacției la locul de muncă și reducerea rulajului de personal.
    Bunăstarea emoțională, conștientizarea emoțiilor și abilitatea de a lucra cu ele fac diferența dintre stagnarea în carieră sau chiar eșec și succes și realizare – pot să facă sau să distrugă o carieră.
    Echilibrul emoțional și emoțiile pozitive sunt direct legate de abilitatea de a fi productiv, eficient și plin de resurse.
    Coaching-ul stimulează individualitatea – încurajează și dă clientului resursele necesare pentru a lua propriile decizii legate de rezolvarea unei probleme în mod optim, modul de interacțiune cu superiorii, managerii, clienții, modul de lucru individual sau în echipă și în final, propria dezvoltare personală.
    Oamenii sunt plătiți mai întâi pentru ceea ce fac. Însă cu cât urcă mai mult pe scara ierarhică în corporație și sunt plătiți mai bine, cu atât fac mai puțin. În afaceri, cu cât faci mai multe, cu atât produci mai puțin. Oamenii cel mai bine plătiți în business sunt plătiți pentru a crea și a păstra în minte conceptul și viziunea organizației.

    • Performanțe reduse
    • Creșterea și îmbunătățirea performanțelor
    • Performanțe viitoare

    Acceptarea schimbării, probleme de adaptare, managementul furiei dezvoltare în carieră, reorientare profesională, probleme cu asumarea angajamentelor, comunicarea emoțiilor, poziționarea companiei/business-ului sau branding personal, conflicte și rezolvarea conflictelor, diferențe interculturale, procese de luare a deciziilor, inteligență emoțională, sentimentul de fi neglijat sau lăsat în urmă, comunicarea dintre sexe, alegerea unui job, precizia utilizării limbajului, competențe de leadership, probleme de învățare, mediere, modelarea excelenței, motivare (personală și a celorlalți), abilități de negociere, nervozitate, probleme organizaționale, îmbunătățirea performanțelor, abilități de auto-organizare și gestionare a activităților, abilități de prezentare, coaching în cadrul diferitelor procese, amânare, planificarea proiectelor, probleme de relație, probleme de rol, probleme de stimă de sine, abilități de socializare și interacțiune, frica de scenă și alte emoții negative, management-ul stresului, anxietatea la examene și teste, managementul timpului, echilibrul între muncă și viață personală etc.


  • Business Coach-ul NLP presupune un grad foarte înalt de răbdare, un nivel scăzut de intoleranță și prejudecăți și utilizează greșelile clientului pentru învățare.
    Coach-ul NLP înțelege importanța și accentuează faptul că suntem cu toții într-un proces de schimbare și învățare continuă care nu se încheie niciodată.
    Coach-ul NLP înțelege că este esențial să construiască o relație de succes cu clientul. Această relație se bazează pe onestitate, comunicare deschisă, feedback și responsabilitate 100% asumată de ambele parți.
    Coach-ul NLP recunoaște că pe lângă scopurile și obiectivele proiectate pentru procesul de coaching, creșterea încrederii în sine a clientului și a abilității de a avea control asupra propriilor performanțe înlocuiește obiectivele obișnuite.
    În coaching-ul NLP, dezvoltarea personalității distincte a clientului luat ca individ este esențială.
    Business Coach-ul are convingerea fermă că orice client poate reuși să-și obțină rezultatele și știe că dacă nu poate crede în succesul clientului, îl va recomanda altcuiva.
    Coach-ul NLP susține clientul să-și obțină obiectivele și scopurile propuse la început fără critică și cât de bine poate.
    Coach-ul NLP recunoaște importanța feedback-ului imediat prin contrast cu al celui întârziat și le utilizează continuu pe ambele pentru a oglindi clientului comportamentele sale și pentru a le îmbunătăți pe cele viitoare.
    Coach-ul NLP înțelege că cele mai importante instrumente de coaching sunt responsabilitatea, seriozitatea, angajamentul și claritatea obiectivelor.
    Coach-ul NLP recunoaște importanța sarcinilor ca o parte vitală a procesului. Sarcina este o modalitate eficientă de a conferi valoare unei experiențe.

„Investiția într-un training se recuperează în proporție de 143-200%, în timp ce investiția într-un training completat cu sesiuni de coaching se recuperează în proporție de 352%.” – Franklin Covey

Într-o lume confuză, incertă și plină de schimbări, când zilnic trebuie să fii într-o mulțime de locuri și să rezolvi o mulțime de lucruri, cum este posibil să fii în echilibru și să rămâi constant în controlul gândurilor și stărilor tale?

Descoperă acel lucru care, odată rezolvat, va atrage multiple schimbări pozitive în viața ta și te va conduce exact acolo unde vrei să fii… acum!

Sesiunile de coaching au fost gândite și create pentru o abordare personală care să te asiste în rezolvarea sau obținerea acelui ceva, ușor și fără efort! Lista de mai jos este pentru a-ți crea o idee despre ceea ce te putem asista să faci, însă nu se limitează la atât, așa că cel mai bine Contactează-ne să discutăm specific.

NLP Discovery.ro © Copyright 2015