Va provoc la analiza…

Va provoc la analiza…

Te-ai gandit vreodata ce sta de fapt la baza tuturor actiunilor tale?

Ce este acel ceva pentru tine care face ca lucrurile sa se miste intr-o directie sau alta?

Te-ai intrebat care sunt VALORILE tale in viata, de fapt in toate cele sase domenii ale  vietii tale? Pe tine ce te motiveaza? “Morcovul” sau “Biciul”?

In NLP Valorile determină felul in care decidem dacă actiunile noastre sunt “bune” sau “rele”, “corecte” sau “gresite”. Ele determină cum decidem ceea ce simtim in legătură cu acţiunile noastre. Sunt lucruri cu care suntem dispusi sa ne consumam energia. Ne contureaza viata, actiunile si perceptiile. Sunt tot ceea ce ne motiveaza in avans si nu este vorba despre ceea ce ne face placere sa facem ci despre ceea ce este important.

In urma cu ceva timp am intalnit o echipa de oameni harnici, muncitori, cu simtul umorului si cu daruire pentru ceea ce fac. Lucreaza la o Pensiune foarte eleganta din mijlocul tarii  si sunt foarte primitori. Pentru ca sunt dezghetati, in timpul saptamanii sunt lasati de capul lor sa se descurce cu aprovizionare, curatenie, receptie, cazare si asa mai departe.

Sefa lor, sa zicem ca o cheama Sorina care mai are si alte afaceri in derulare, le-a spus ca au doar trei lucruri de facut: sa faca orice ca sa multumeasca clientii, sa-si scoata salariile si sa fie bine aprovizionati.

Bucataria lor este excelenta si cu preturi pe masura. Fara comentarii! Iar bucatarul, Beni, e un artist. Pus in situatia de a face propuneri pentru un meniu de bufet suedez pentru un grup in care jumatate erau vegetarieni si jumatate nu, a intrat in impas nestiind sa calculeze gramaje si preturi per cap de om. Asa ca a incercat sa ghiceasca estimativ. Iar clientul, conducatorul grupului si el om de treaba i-a explicat cu exemple de pe site-uri de catering cam care ar fi baza de discutie, ca sa stie pe viitor.

Ca sa nu va mai plictisesc cu toate amanuntele, intr-un final s-a ajuns la un consens in care clientul a propus un pret iar Beni a facut ca tot grupul sa fie multumit. Si chiar asa a fost ca s-a mancat inca doua zile din ceea ce a pregatit Beni si au fost si branzeturi fine care numai ele au costat aproape jumatate din suma.

Spre sfarsitul sederii la pensiune, clientul, cel care a adus grupul in locatia asta frumoasa, da sa o intalneasca pe Sorina si sa discute despre planuri viitoare cum ca ar ocupa cel putin zece camere asa cam patruzeci de zile pe an. Am zis patruzeci nu patru.

Si cum Beni a dat raportul si si-a informat sefa despre ce pretentii stupide a avut clientul, sefa, buna la suflet a transmis clientului ca echipa ei nu mai vrea sa serveasca acest grup. Ca valoarea cea mai importanta in afacerea ei este ca angajatii sa se simta ca intr-o familie! Asa ca a renuntat la grup desi sunt multe zile pe an in care e nevoita sa-i trimita pe angajati acasa in concediu  fara plata din lipsa de clienti.

Acum eu vin si va intreb: e ceva de facut, de schimbat? Sorina e un manager bun si cu suflet care isi sustine oamenii sau poate ca ea pierde bani limitand progresul?

Valorile pe care le are Sorina in afaceri, sustin cresterea afacerii sau o autosaboteaza punand si personalul in situatii care ii depasesc ?

Pentru ca DA, in NLP noi lucram cu VALORI, iar schimbarea ierarhiei valorilor intr-un anumit domeniu, acolo unde este cazul, este un proces destul de simplu si rapid, ce conduce la obtinerea rezultatelor dorite.

La Workshopul “inConstienti in Actiune” vei invata despre ierarhia valorilor si modul in care le poti ordona in favoarea ta.

Astept raspunsul vostru pentru ca eu tare cred ca e un subiect interesant de dezbatut si sunt multe de invatat.

Pe curand,

Gina

Lasă un răspuns

galerie
Esti pregatit sa faci urmatorul pas?

Completeaza formularul de pe site si intra in contact cu mine.

pasul tau spre un alt nivel de excelenta