Va provoc la analiza…

Te-ai gandit vreodata ce sta de fapt la baza tuturor actiunilor tale?
Ce este acel ceva pentru tine care face ca lucrurile sa se miste intr-o directie sau alta?
 Te-ai intrebat care sunt VALORILE tale in viata, de fapt in toate cele sase domenii ale  vietii tale? Pe tine ce te motiveaza? “Morcovul” sau “Biciul”?

In NLP Valorile determină felul in care decidem dacă actiunile noastre sunt “bune” sau “rele”, “corecte” sau “gresite”. Ele determină cum decidem ceea ce simtim in legătură cu acţiunile noastre. Sunt lucruri cu care suntem dispusi sa ne consumam energia. Ne contureaza viata, actiunile si perceptiile. Sunt tot ceea ce ne motiveaza in avans si nu este vorba despre ceea ce ne face placere sa facem ci despre ceea ce este important.

In urma cu ceva timp am intalnit o echipa de oameni harnici, muncitori, cu simtul umorului si cu daruire pentru ceea ce fac. Lucreaza la o Pensiune foarte eleganta din mijlocul tarii  si sunt foarte primitori. Pentru ca sunt dezghetati, in timpul saptamanii sunt lasati de capul lor sa se descurce cu aprovizionare, curatenie, receptie, cazare si asa mai departe.

Sefa lor, sa zicem ca o cheama Sorina care mai are si alte afaceri in derulare, le-a spus ca au doar trei lucruri de facut: sa faca orice ca sa multumeasca clientii, sa-si scoata salariile si sa fie bine aprovizionati.

Bucataria lor este excelenta si cu preturi pe masura. Fara comentarii! Iar bucatarul, Beni, e un artist. Pus in situatia de a face propuneri pentru un meniu de bufet suedez pentru un grup in care jumatate erau vegetarieni si jumatate nu, a intrat in impas nestiind sa calculeze gramaje si preturi per cap de om. Asa ca a incercat sa ghiceasca estimativ. Iar clientul, conducatorul grupului si el om de treaba i-a explicat cu exemple de pe site-uri de catering cam care ar fi baza de discutie, ca sa stie pe viitor.

Ca sa nu va mai plictisesc cu toate amanuntele, intr-un final s-a ajuns la un consens in care clientul a propus un pret iar Beni a facut ca tot grupul sa fie multumit. Si chiar asa a fost ca s-a mancat inca doua zile din ceea ce a pregatit Beni si au fost si branzeturi fine care numai ele au costat aproape jumatate din suma.

Spre sfarsitul sederii la pensiune, clientul, cel care a adus grupul in locatia asta frumoasa, da sa o intalneasca pe Sorina si sa discute despre planuri viitoare cum ca ar ocupa cel putin zece camere asa cam patruzeci de zile pe an. Am zis patruzeci nu patru.

Si cum Beni a dat raportul si si-a informat sefa despre ce pretentii stupide a avut clientul, sefa, buna la suflet a transmis clientului ca echipa ei nu mai vrea sa serveasca acest grup. Ca valoarea cea mai importanta in afacerea ei este ca angajatii sa se simta ca intr-o familie! Asa ca a renuntat la grup desi sunt multe zile pe an in care e nevoita sa-i trimita pe angajati acasa in concediu  fara plata din lipsa de clienti.

Acum eu vin si va intreb: e ceva de facut, de schimbat? Sorina e un manager bun si cu suflet care isi sustine oamenii sau poate ca ea pierde bani limitand progresul?

Valorile pe care le are Sorina in afaceri, sustin cresterea afacerii sau o autosaboteaza punand si personalul in situatii care ii depasesc ?

Pentru ca DA, in NLP noi lucram cu VALORI, iar schimbarea ierarhiei valorilor intr-un anumit domeniu, acolo unde este cazul, este un proces destul de simplu si rapid, ce conduce la obtinerea rezultatelor dorite.

La Workshopul “inConstienti in Actiune” vei invata despre ierarhia valorilor si modul in care le poti ordona in favoarea ta.

Astept raspunsul vostru pentru ca eu tare cred ca e un subiect interesant de dezbatut si sunt multe de invatat.

Pe curand,

Gina

  • reply chestionare auto ,

    E cel mai cuprinzator text despre Va provoc la analiza….
    Mult success!

    • reply Veta ,

      Doar in Romania se putea intampla asa ceva…

      • reply Ray ,

        un subiect care iti da de gandit, felicitari oricum autorului

        • reply Calin ,

          La pagina dvs am aflat doar pareri bine informate. Te felicit pentru modul in care expuneti opinia in randurile de mai sus.

          • reply Alina ,

            Placute idei ce trebuie citite si sharuite si celorlalti!

            • reply Doina ,

              Foarte frumos exemplu de necesitate a schimbarii. Dar oare Sorina noastra o stie?
              Daca NU, ne pare rau pentru ea… sa-i trimitem un mesaj pe care sa-i scriem ca: inclusiv in afaceri “pasarea, pe limba ei piere”.
              Daca DA, va face tot posibilul sa te gaseasca pe tine, Gina, care esti un coach minunat!
              Succes!

              • reply Anca ,

                Ciudata poveste (povestita frumos, dealtfel). Reiese ca avand mai multe afaceri, patroana nu isi scoate profitul din pensiunea cu pricina si lasand totul la latitudinea angajatilor, pare ca e un fel de loc de joaca pentru angajati. Totusi e o contradictie intre targetul “sa-si scoata salariile” si refuzarea unor clienti impreuna cu asumarea situatiei de a-i trimite acasa in concediu fara plata din lipsa de clienti, fiindca pana la urma nu reusesc sa-si scoata nici salariile, nemaipunand la socoteala celelalte cheltuieli, existand posibilitatea sa iasa pe pierdere sau in cel mai bun caz nici sa nu piarda, nici sa nu castige. Daca a luat fonduri europene si nu trage sa-si amortizeze investitiile, sa zicem ca un pic ar fi de inteles. Dar bucatarul e un singur om, nu toata echipa si schimbarea poate fi facuta la acest nivel, precum si la nivelul mintii patroanei. Stiu ca exista antreprenori cu mai multe afaceri, care iau bani de la cele care merg si pompeaza in cele care nu merg sau merg mai slab, ceea ce e o eroare, intr-un fel.

                • reply Florin D. ,

                  Din povestirea dumneavoastra reiese faptul ca patroana are o afacere de familie in care angajatii ii sunt rude sau prieteni foarte apropiati cu care vrea sa aibe relatii cat mai placute si armonioase. De multe ori neprevazutul te pune in dificultate, ori bucatarul Beni nu este bucatar, ci o persoana care gateste f. bine si de obicei mancare gatita,traditionala, din partea locului. Poata patroana ar trebui sa-l trimita la un curs de specializare, ca sa nu se mai planga ca e pus sa faca ceva ce nu poate. Abordarea patroanei la final lasa de dorit, poate putea “minti” mai frumos, ca sa multumeasca grupul, si sa capete si cateva referinte pe viitor de la grup.
                  Scurt si la obiect, patroana nu are fler in afaceri si se multumeste doar cu putin,

                  • reply Iulia C. ,

                    Sigur ca in exemplul oferit sunt ceva modificari de operat. Miligramul de altruism necesar oricarui manager, indiferent de activitate, nu trebuie inlocuit cu kg, uneori, chiar tona de altruism pentru ca atunci avem de a face cu voluntariat, nu cu un business. Maiestria unuimanager consta tocmai in imbinarea perfecta a interesului propriu cu cel al echipei, bine formate, si care sa roeasca prin satisfactia clientului si implicit dezvoltarea afacerii. As puteadezvolta subiectul, dar las posibilitatea si altor commentatorri sa o faca. Succes!

                    Leave a comment

                    NLP Discovery.ro © Copyright 2015